Smear ve HPV Testi

Smear Testi Nedir?

Smear testi, kadınlarda görülen rahim ağzı kanserinin ve rahim ağzındaki hücresel düzensizlik ve kansere sebep olabilecek hücrelerin tespit edilmesi amacıyla kullanılan bir testtir. Smear testi sayesinde hücresel bozuklar, rahim ve rahim ağzı kanserine sebep olmadan erken dönemde tespit edilebilir ve tedaviye erken başlanabilir.

Smear Testi Nasıl Yapılır?

Smear Testi, rahim ağzı dediğimiz bölgeden 5-10 saniye gibi kısa bir sürede ağrısız şekilde fırça yardımıyla sürülerek alınan bir test işlemidir. Rahim ağzı, jinekolojik muayene sırasında spekulum uygulaması ile gözle görülebilen bir kısımdır. Smear test sonucunun negatif çıkması herhangi bir sorun görülmediğini gösterirken, sonucun pozitif çıkması enfeksiyon bozukluğu gibi sorunların var olduğunu gösterir ve hekim tarafından gerekli tedavilere başlanır.

Smear Testi Ne Zaman Yapılır?

Smear testi, ilk cinsel ilişkiden 3 yıl sonra veya 21 yaşından sonra yapılmaya başlanması önerilir. 30 yaşından küçük kadınlara yılda bir defa smear testi yapılmalı, 30 yaşından büyük kadınlara ise 2-3 yılda bir smear testi tekrarlanmalıdır. Ancak HIV pozitif olanlar, bağışıklık sistemi güçsüz olanlar, östrojen kullananlar, kemoterapi ve kortizon tedavisi uygulanan kadınlarda tarama testi sıklığı artırılmalıdır. Smear testinin önemi dikkate alınmalı ve düzenli kontrollere gidilmelidir. Ankara smear testi için detaylı bilgiye kliniğimizden ulaşabilirsiniz.

HPV Testi Nedir?

HPV Testi, kadınlarda görülen rahim ağzı kanserini kontrol etmek ve erken teşhis için kullanılan bir test yöntemidir. Kadınların en sık rastlanan kanser türlerinden birisi rahim ağzı kanseridir. Rahim ağzı kanseri, çeşitli sebeplerden kaynaklı olarak görülebilir. Rahim ağzı kanserinde erken teşhis ve tedavi hastalığın tedavi edilme sürecinde oldukça önemlidir. Kanserle mücadele edilen dönemde öncelikle kansere sebep olan etkenleri ortadan kaldırmak gerekmektedir. Düzenli olarak yapılacak HPV testi, kanserle mücadelede kadınlar açısından oldukça önem arz etmektedir.

HPV Testi Nasıl Yapılır?

HPV testi, yaklaşık 1-2 dakika içerisinde yapılan oldukça kısa süren ve pratik bir işlemdir. HPV testi, kadınların vajinasından spekulum adı verilen bir alet yardımı ile rahim boynu incelenerek gerçekleştirilir. Daha sonra da bir fırça yardımıyla vajinadan hücre örnekleri alınır. Test esnasında hastalar, herhangi bir ağrı veya acı hissetmezler. Hastalardan alınan örnekler incelenmesi için laboratuvara gönderilir. Yapılan incelemeler sonucunda pozitif çıkan kişilere, aynı anda smear testi de yapılır. HPV testi pozitif çıkan her bireye kanser tanısı koyamayız. HPV test sonuçlarının pozitif çıkmasına neden olan sebepler detaylı bir şekilde incelenir. Eğer gerekli görülürse uzman hekim tarafından hastalardan, biyopsi talep edilir. Daha sonrasında gerekli tedaviye başlanır.

HPV Testi Fiyatları 2021

HPV test fiyatları, test işleminin gerçekleştiği sağlık kurumuna göre farklılık gösterebilir. Rahim ağzı kanserinin önlenmesi bakımından oldukça önemli olan HPV test fiyatları ile ilgili Ankara’daki kliniğimizden işlem hakkında detaylı ve güncel bilgileri alabilirsiniz.

Smear ve HPV Tarama Testleri Neden Önemlidir?

Tarama testleri, kadınların hayatını etkileyecek hastalıkların erken tespit edilmesinde oldukça önemlidir. Meydana gelebilecek hastalıkları önlemek amacıyla belirli aralıklarda tarama testleri yapılmalıdır. Özellikle günümüzde çok yaygın olan kanser hastalığını engellemek ve erken tedaviye başlamak açısından gerekli testlerin yapılması çok büyük önem arz eder. HPV ve Smear testi, rahim ağzı kanseri ile mücadelede kadınların yaşam kalitelerini artırmak için büyük öneme sahiptir ve düzenli kontrollerin sağlanması gerekmektedir.